Marketing na ciuchach – kolory i wyb贸r grafiki

Zapisz w ulubionych Dodawanie Dodano do ulubionych
Dzia艂

Dla zdobycia skutecznego przekazu znacz膮cych jest par臋 aspekt贸w. W szczeg贸le: j臋zyk, muzyka oraz t艂o graficzne. W zale偶no艣ci od medium, w jakim b臋dzie udost臋pniana reklama na innym elemencie kupi si臋 uwaga tw贸rcy. Dla znacznej wi臋kszo艣ci kampanii propagandowych wa偶nym aspektem staje si臋 sprawa wizualna. Nie ma ona bowiem zastosowania tylko w wypadku reklamy radiowej. Wszelkie inne rodzaje przywi膮zuj膮 do tej dziedziny bardzo rozleg艂膮 wag臋. Jest to podyktowane znanym wp艂ywem okre艣lonych barw na umys艂 cz艂owieka i wzorcami stosowanymi przez inne firmy. W marketingach komercyjnych unika si臋 najcz臋艣ciej koloru czarnego i bia艂ego, a u偶ytkuje si臋 wszelkiego rodzaju 偶ywe, intensywne kolory. Gra toczy si臋 albowiem o to, by przyci膮gn膮膰 oraz skupi膰 uwag臋 potencjalnego konsumenta. Odcienie takie jak biel, czer艅, z艂oto i srebro s膮 domen膮 towar贸w markowych.

W reklamach produkt贸w dzieci臋cych stosuje si臋 zwykle niewyra藕ne, lekko rozmyte barwy, w艣r贸d kt贸rych du偶o jest niebieskiego i r贸偶owego, natomiast bran偶e kosmetyczne upodoba艂y sobie szczeg贸lnie zielenie oraz fiolety. Obrazy, obrazki oraz rysunki, scenki, postacie i zdj臋cia – to wszystko najistotniejsze detale spotu telewizyjnego. Wi臋ksza cz臋艣膰 populacji to albowiem wzrokowcy, kt贸rzy zapami臋tuj膮 wi臋cej tego, co spostrzegaj膮, ani偶eli tego, co s艂ysz膮. Wskutek tego naturalnie reklama nie stroni od pokazywania imponuj膮cych b膮d藕 te偶 zadziwiaj膮cych obraz贸w – tak偶e na ubraniach – sprawd藕 koszulki z logo.

Wszystko zale偶y bezsprzecznie od koncepcji autora, jednak zazwyczaj obrazy przedstawianej w reklamie s膮, najpro艣ciej m贸wi膮c, pi臋kne. Tw贸rcom zale偶y bowiem na wytworzeniu odpowiedniej reakcji u odbiorcy, a 艣wiat pe艂en kapitalnych, doskona艂ych pejza偶y, os贸b i przedmiot贸w staje si臋 obiektem po偶膮dania. Odpowiada si臋 w ten spos贸b na t臋sknic臋 cz艂owieka za spokojem i harmoni膮 i atrakcyjnym, barwnym 偶yciem, tak innym od tego kultowego z zwyczajno艣ci. Okazjonalnie zdarza si臋, by materia艂 maj膮cy funkcj臋 reklamy epatowa艂 brzydot膮 czy pesymizmem. Opiera si臋 od czasu do czasu na kontrowersji czy kontra艣cie niemniej jednak zawsze pami臋ta, by odwo艂a膰 si臋 cho膰 po cz臋艣ci do ba艣niowej, pi臋knej krainy ze sn贸w. To naturalnie dzi臋ki temu, realizuje on najpe艂niej swoj膮 funkcj臋 perswazyjn膮.