Smart marketing, czyli co?

Zapisz w ulubionych Dodawanie Dodano do ulubionych

Coraz częściej w branży reklamowej mówi się o smart marketingu. I w zasadzie wielu z nas czuje, w jaki sposób to rozumieć, ale czym tak naprawdę jest smart marketing i jak można zastosować go w praktyce.

Smart marketing a nowe technologie

Nie da się ukryć, że duża cześć naszego życia została przeniesiona do telefonu. Ekrany smartfonów są źródłem informacji o świecie, o najbliższych, sposobem na dowiedzenie się, co słychać u dzieci i znajomych ze szkoły. Możliwością uczenia i rozwoju. I konsumpcji. To przez ekrany telefonów chłoniemy informacje o nowych firmach, rabatach i zapoznajemy się z markami.

Marketing ciągle usiłuje za tym nadążyć. To dlatego podczas korzystania z telefonów ciągle jesteśmy bombardowani reklamami. Współczesny marketing musi opierać się na nowoczesnych technologiach, a wykorzystanie urządzeń mobilnych jest jak najbardziej skuteczne. Możliwości zastosowania reklamy mobilnej jest naprawdę mnóstwo. Dzięki nim firmy przenikają do świadomości klientów, niepostrzeżenie buduje się między nimi więź. Warto jednakże pamiętać, że e-marketing powinien być powiązany z tym, jakie działania robi firma na zewnątrz, a cała strategia musi być naprawdę spójna.

Smart marketing naprzeciw nowym klientom

Smart marketing, czyli wykorzystanie możliwości reklamowania się za pomocą urządzeń mobilnych, jest skierowany raczej do osób, które jeszcze nie korzystają z marki. Jest to narzędzie niezbyt często wykorzystywane do remarketingu i przypominania o sobie wcześniejszym klientom. Reklamy mają za zadanie zainteresować grupę docelową, a dzięki najnowszej technologii można bez większego problemu znaleźć dokładnie tych odbiorców, którzy mogą być zainteresowani twoją branżą.

Komunikat trafia do ogromnej ilości osób, jednakże tylko do tych, którzy mogą być zainteresowani. To wzmacnia konwersję, czyli współczynnik wyświetleń do przekierowań na stronę czy sprzedaży. Oczywiście w tym przypadku mowa jest zarówno o reklamie kontekstowej, jak i ukrytych reklamach w aplikacjach.

Smart marketing – narzędzia

Sposobów na zareklamowanie swojej firmy jest naprawdę bardzo wiele. Może to być po prostu reklama kontekstowa, która wyświetli się osobom korzystającym z witryn internetowych czy social mediów. Może być to także reklama umieszczana w aplikacjach, na przykład przed i po włączeniu jakiejś funkcjonalności.

Może to także być bardziej subtelna forma reklamy – logo i hasło na niewielkim banerze, zdjęcie z linkiem, krótka informacja. Bardzo popularne są także reklamy interaktywne, wymagające uwagi odbiorcy i jego zaangażowania. Dlatego też advergaming jest tak popularny. To umieszczanie reklamy w grze mobilnej na smartfony – tutaj reklama może służyć wyłącznie brandingowi, może jednakże zachęcać odbiorcę do ściągnięcia aplikacji czy zapoznania się z ofertą. Możliwości jest mnóstwo i wydaje się, że im bardziej kreatywny pomysł, tym lepiej.

Smart marketing dla wszystkich

Reklama to szansa na zaistnienie dla każdej marki. E-marketing staje się równie ważny, co sprzedaż tradycyjna. Dlatego nie można tego zaniedbywać. Obojętnie, w jakiej branży działasz, reklamowanie się za pomocą nowych mediów (tak zwana alternative communication) jest koniecznością.

Obecnie sukces biznesu w dużej mierze zależy właśnie od pozycji w wynikach wyszukiwania i liczbie osób, które w sieci mają dostęp do informacji o twojej firmie. To najlepsze miejsce do poszukiwania klientów i wzmacniania z nimi więzi. Trzeba tylko uzbroić się w cierpliwość – wyniki zobaczysz dopiero co najmniej po kilku miesiącach.

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY