Powiadając o blogowaniu nie można zapomnieć przedstawić w skrócie czym tak ściśle mówiąc są dla nas blogi oraz czym jest bloger. Wielu blogerów pisze niemalże dla siebie. Szczególnie tych, jacy piszą o tematyce interesującej nieduże liczby ludzi. Blogerem ma okazję być w nowoczesnych czasach tak w istocie każdy z nas. Wystarczy wstąpić na witrynę internetową, która umożliwia założenie bloga. Warto przy tym nadmienić, że założenie bloga w wielu przypadkach jest gruntownie bezpłatne. W dodatku możemy dodawać posty kiedy pragniemy oraz w dowolnych ilościach. Do tego możemy również wrzucać niezliczone ilości fotografii. W dowolnych rozmiarach. Blog to z założenia internetowy pamiętnik, w którym postać pisząca wzmiankuje o najważniejszych wydarzeniach z jej życia. Blogerem ma prawo być nawet dziecko – oczywiście ze wsparciem dorosłego. Nie tylko fizycznym niemniej jednak również i psychicznym.
Blogerem może być mama trójki dzieci opisująca ich życie, blogerem ma prawo być także piłkarz, który opisuje najważniejsze wydarzenia sportowe dla siebie, swojej drużyny oraz własnego klubu. Naturalnie nie świadczy to, iż nie mają szans, jeżeli ich blog będzie na tematy powszechnie kultowe i opisywane. Przykładem tego mogą być blogi o modzie, jakich jest niezwykle mnóstwo, a pomimo tego blogerki, które na nich piszą zdobywają rozległą popularność. Tematyka bloga jest niezmiernie ważna. Najprzyzwoiciej jeśli blog jest tworzony przez osobę, która ma jakąś pasję (tutaj dyscyplina może być gruntownie dowolna). Każdy blog ma prawo być skierowany do całkowicie innych odbiorców – wypróbuj http://nowoczesny.net.pl.
Z pozoru blog o zbieraniu grzybów i leśnych wypadach może być nudny, jednakże jeśli natrafią na niego fani grzybobrania i leśnej natury, to na pewno roześlą oni odsyłacz do bloga wśród innych fanatyków, jakich znają. Dzisiaj blogerom jest o wiele łatwiej się zareklamować i wybić – choć oraz z tym bywa różnie. Należałoby jakkolwiek pamiętać, iż reklama bywa kosztowna. A jeżeli w nią nie zainwestujemy, to w rzeczywistości nasze zwiększanie popularności może trwać kilka razy dłużej niż przyrost popularności blogerki czy blogera, który na reklamę postawił już na samym początku.